Retourneren of Omruilen


Heeft u per abuis het verkeerde product besteld? Of bent u niet tevreden met uw aankoop? Geen zorgen: u kunt uw aankoop gewoon retourneren of omruilen.



30 dagen bedenktijd

U heeft vanaf het moment van bezorging 30 dagen de tijd om te beoordelen of u het product wilt gaan gebruiken, of dat u het product wilt terugsturen. U mag het product hiervoor uit de verpakking halen en passen of testen zoals dat ook in een winkel zou mogen. Besluit u het product in gebruik te nemen, gaat de garantietermijn van het artikel in.

Uw bestelling retour sturen
Kiest u ervoor uw bestelling retour te zenden, dan dient u het product goed te verpakken in een stevige verzendverpakking om beschadiging tijdens transport te voorkomen. Let op dat producten die u retourneert onbeschadigd en compleet moeten zijn en in hun originele onbeschadigde verpakking moeten zitten.

Terugbetaling of Omruilen?
Wij verzoeken u het retour formulier dat onderaan uw pakbon afgedrukt is in te vullen en mee te sturen. Hierop kunt u eenvoudig aangeven of u het aankoopbedrag teruggestort wilt krijgen of liever een ander artikel retour ontvangt. U kunt alternatief ook dit modelformulier voor ontbinding/herroeping gebruiken. Na ontvangst van uw retourzending streven wij ernaar deze binnen 48 uur te verwerken. U heeft bij terugbetaling recht op het volledige aankoopbedrag, inclusief alle verplichte kosten die u heeft betaald om het artikel geleverd te krijgen. De kosten voor speciale verzendservices kunnen niet vergoed worden.



Defecte of onjuiste levering ontvangen?

In het geval u een defecte, beschadigde of onjuiste levering van ons ontvangt, is dit uiteraard volledig onze verantwoordelijkheid. Wij lossen dit dan zo snel mogelijk en kosteloos voor u op. Meldt het problem zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 48 uur via onze klantenservice, zodat wij u optimaal van dienst kunnen zijn. Stuur in dit geval nooit uit eigen beweging retour, wacht altijd onze instructies af. Eventuele kosten die zonder overleg worden gemaakt, kunnen niet worden vergoed.



Wie betaalt de retourkosten?

Wij betalen de verzendkosten van uw retourzending indien één van onderstaande situaties van toepassing is:
- U heeft een ander product ontvangen dan u had besteld
- U heeft een defect product ontvangen
- U heeft een product ontvangen dat afwijkt van onze productinformatie

De verzendkosten komen voor uw rekening indien één van onderstaande situaties van toepassing is:
- U heeft per ongeluk een onjuist product besteld
- U bent niet tevreden over het bestelde product

De kosten van het terugsturen van uw bestelling kunnen afhangen de verzendmethode en of u binnen Nederland of vanuit België retourneert. Deze kosten kunt u voor aankoop controleren op de website van uw verzender. Wij adviseren u altijd te kiezen voor een verzendmethode met de mogelijkheid uw pakket te traceren.

Bespaartips:

- Profiteer van lagere verzendkosten door uw verzendetiket voor PostNL, Bpost of DHL via www.goedkooppakket.nl te bestellen

- Heeft u een Paypal account? Dan vergoedt Paypal uw retourkosten! Activeer deze functie voor aankoop met één klik op deze pagina en reken uw bestelling vervolgens af met Paypal




Wat als u via Bol.com bij ons heeft besteld?

Als u via Bol.com een product bij ons heeft besteld dat u wilt retourneren, dan kunt u dit via uw Bol.com account regelen. U kunt hier aangeven welk product u wilt retourneren, waarna Bol.com u alle benodigde informatie verstrekt om de retourzending verder in orde te maken.



Overige vragen?

Heeft u een vraag over ruilen of retourneren die op deze pagina nog niet beantwoord werd? Aarzel dan niet en neem contact op met onze klantenservice of lees meer over de Wet Koop op Afstand op de site van de Consumentenbond.


 

Menu


Merken Zakelijk
Inloggen Klantenservice